حساب بان مرجع آموزش و معرفی نرم افزارهای حسابداری

آموزش تخصصی حسابداری و معرفی نرم افزارهای حسابداری

حساب بان مرجع آموزش و معرفی نرم افزارهای حسابداری

آموزش تخصصی حسابداری و معرفی نرم افزارهای حسابداری

اگر به دنبال آموزش حسابداری و انبار داری می خواهید و یا دنبال بهترین نرم افزار های حسابداری و انبار هستی اینجا

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

مدیر مالی کیست و چه شرایط و وظایفی دارد

علی احمدی | شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶ ب.ظ

مدیر مالی کیست؟

مدیر مالی یک حسابدار حرفه ای است که از اصول و مفاهیم کاربردی در جهت حل مسائل و تصمیم گیری ها استفاده می کند و ضمن دارا بودن تخصص های مالی در زمینه های مدیریت و برنامه ریزی مهارت دارد تا بتواند به اهداف مطلوب اقتصادی در یک محیط عملیاتی برسد.

 

شرایط احراز شغل مدیر مالی

مقطع تحصیلات : حداقل مدرک مورد نیاز کارشناسی بوده اما کارفرمایان به دنبال افرادی با مدرک کارشناسی ارشد هستند

سابقه کار: حداقل 5 سال سابقه کاری در امور مالی

رشته تحصیلی: حسابداری، مدیریت مالی، مدیریت به خصوص مدیریت بازرگانی، صنعتی و دولتی، اقتصاد

مهارت‌های کلیدی: توانایی تجزیه و تحلیل، توجه به جزئیات، سازماندهی کردن، مهارت‌های ارتباطی قوی، مهارت بالا در علم ریاضی

  • علی احمدی

قوانین صندوق های مکانیزه فروش

علی احمدی | شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۲:۲۶ ب.ظ

خب در این مقاله ابتدا ببینیم صندوق فروشگاهی چیه و به چه دردی می خوره و بعد از اون اول بررسی می کنیم چه مشاغلی تا به امروز مشمول قوانین مالیات صندوق مکانیزه فروش بوده اند و در نهایت هم آخرین لیست مشاغل جدیدی که مشمول صندوق مکانیزه فروش می شوند را بررسی خواهیم کرد...

  • علی احمدی

نرم افزارهای حسابداری یکپارچه چیست و بهترین آن کدام است؟

علی احمدی | سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۵ ب.ظ

در کسب کارهای سنتی دفتر حساب خرید محصول، فروش های روزانه، چک و... جدا از هم است و زمانی که یک مدیر می خواهد بداند کسب و کار آن در چه وضعی است باید بنشیند و یکی یکی ارتباط هر یک از دفاتر حساب خود را با یکدیگر بررسی کند تا دقیقا بداند چقدر طلبکار،بدهکار یا اینکه چقدر محصول باید برای کسب و کار خود باید ثبت سفارش نماید که انجام تمامی این کارها بصورت جدا از هم و دستی بسیار دشوار است اما...

امروزه با گستردگی نیاز کسب و کارها برای دستیابی به اهداف خود نیاز به نرم افزارها دارند اما نه یک نرم افزار معمولی بلکه یک نرم افزار یکپارچه یا Integrated Software به این دلیل که جریان گردش اطلاعات در بین بخش های مختلف کسب و کار مانند  انبار، خرید، فروش و... به یکدیگر مرتبط است و شما در هر لحظه تصویری واقعی از امور مالی کسب و کار خود دریافت می کنید و همه فرایند ها در لحظه اتفاق می افتد که همین موضوع به مدیریت کمک می کند تا بر اساس اطلاعات موجود، درست به موقع تصمیمات صحیح کارى بگیرد و یا دوره هاى اصلاحى فورى اعمال کند.

  • علی احمدی

نحوه جدید محاسبه مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد

علی احمدی | چهارشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۱:۲۵ ب.ظ

خوب در سالهای اخیر از فعالان اقتصادی ۹ درصد از ارزش حاصل از فروش کالا و خدمات خود را می پردازند اما امروز نمایندگان مجلس، لایحه آن را بررسی و شرایط جدیدی برای شیوه محاسبه ان در نظر گرفتند به این نحو که هر یک از مؤدیان ثبت نام شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده، عاملان جمع‌آوری، ثبت و اظهار مالیات موضوع این قانون به سازمان امور مالیاتی هستند. بدین معنا که هر مؤدی هنگام فروش باید با اضافه کردن مالیات بر ارزش افزوده به قیمت فروش خود و صدور صورت‌حساب فروش، مالیات بر ارزش افزوده را از خریداران کالاها و خدمات دریافت و در دفاتر خود ثبت کند.

لازم به ذکر است؛ مؤدی ملزم است وجه مذکور را تا پایان دوره مالیاتی نزد خود نگهداری کند و در نهایت مابه‌التفاوت مالیات‌های دریافتی هنگام فروش و مالیات‌های پرداختی خود به هنگام خرید را به سازمان امور مالیاتی اظهار و پرداخت کند.

  • علی احمدی